Wednesday 5 February 2014

La ferme du Plessis

My bird series is completed and I am starting a new series on farm animal. When I was younger, I spent July month at my grandmother’s country house located in le Perche, France. Next door was a farm and we went often visit it, played with Danièle, the farmer’s daughter, watched cows being milked and observed the animals. Below is a photograph of “La ferme du Plessis”, which I painted in 1991 few years after arriving in Canada. (No digital image at the time!)

Ma série sur les oiseaux est maintenant terminée et j’en ai commencé une nouvelle sur les animaux de la ferme. Quand j’étais petite, je passais tout le mois de juillet chez ma grand-mère à la campagne. Sa maison était située à côté d’une ferme que nous allions visiter souvent. Nous aimions regarder les vaches se faire traire, jouer avec la fille du fermier et observer les animaux. La ferme du Plessis a été peinte en 1991, quelques années après mon arrivée au Canada.


No comments:

Post a Comment